Vi har forstået nogle i Wesselsgade og Peblinge Dosseringen undrer sig lidt over tømningen og den måde vognmanden laster bilen.
Derfor denne video.
Smart Miljøstationen er færdig!
I december skete det endelig. HOFOR har omlagt de gas - og vandrør der hele tiden har forhindret, at anlægget omkring Smart Miljøstationen kunne gøres færdig.
Nu er stenene og asfalten lagt og resultatet er ihvertfald en betydelig forbedring. På Miljøpunktet håber vi alle gadens beboere er nu er tilfredse med Smart Miljøstationens udseende.
Blokerede indkast
I uge 2 var beholderne til dagrenovation overfyldte. Resultatet var blokerende tromler som helt spærrede for brugen af beholderne. I nogle tilfælde vil der alligevel være en beholder åben til dagrenovation
Derfor hvis I ser folk gå forgæves med dagrenovation, må I meget gerne gøre dem opmærksom på de andre beholdere.
Tømning på lastbil og affaldssortering - en video; se link øverst
Jeg har flere gange mødt beboere fra Wesselsgade og Peblinge Dosseringen med en undren over tømningen af Smart Miljøstationen. Deres spørgsmål opstår når de ser det sorterede affald og dagrenovationen lægges op på ladet af den samme lastbil og transporteres bort sammen.
Jeg kan se hvordan misforståelsen opstår. Men systemet fungerer faktisk som tilsigtet. Selvom dagrenovation og sorteret affald transporteres sammen er det ikke udtryk for sammenblanding af de to ting.
Fordi Smart Miljøstationen er et pilotprojekt er der en særlig lastbil til rådighed som i København udelukkende henter affald fra Wesselsgade og nogle nedgravede beholdere i tilknytning til Øresundskollegiet på Amager.
Derfor kan lastbilen også tillade sig at tage direkte fra Wesselsgade til de forskellige behandlingssteder for affald. På ladet ligger dagrenovationen og det sorterede affald i hver sin ende. Lastbilen kører først til det anlæg der skal behandle det sorterede affald. Her bliver det sorterede materiale læsset af. Først herefter kører bilen til Amagerværket med dagrenovationen så det der kan blive brændt af.
Youtube - videoen illustrerer forløbet for pap. Når dagrenovationen er lagt op bliver pappet efterfølgende placeret i den bageste del af ladet. Chaufføren kører så til Raffinaderivej på Amager hvor Marius Pedersen har et anlæg der pakker pappet sammen til videreforsendelse, behandling og genanvendelse. Pappet skubbes af og chaufføren fortsætter til Amagerværket med dagrenovationen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar